''Is het alweer vrijdag?'' - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Danee Klever - WaarBenJij.nu ''Is het alweer vrijdag?'' - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Danee Klever - WaarBenJij.nu

''Is het alweer vrijdag?''

Blijf op de hoogte en volg Danee

18 Maart 2016 | Namibië, Swakopmund

De eerste maand in Namibië is alweer voorbij. God wat is dat snel gegaan. Ik weet niet hoe mijn ouders, opa en oma daar over denken, maar ik vind dat het snel is gegaan.

Ik heb al heel wat dingen gezien en gedaan, maar ik heb zeker nog wat wensen op mijn lijstje staan die ik in vervulling wil brengen.

1. Dieren. De volgende dieren wil ik nog zien: hippo’s, neushoorns, langnekken, lollibollen, pingu’s, robjes en hopelijk ook een katachtige.

2. Skydiven. Je weet wel, uit een vliegtuig springen, daarmee je leven wagen en hopelijk op het juiste moment die parachute open doen. Ja dat lijkt me nou leuk om te doen.

3. Naar Erindi of Etosha. Op deze plekken kun je wilde dieren gewoon zien lopen en ook mooi fotograferen. En natuurlijk blijf je in dat gebied dan ook overnachten, hoe spannend!

4. Zandsurfen. Zandsurfen is een combinatie van surfen en snowboarden, en omdat ik dat zo goed kan (oh de ironie) zou ik dat graag ook eens op zand willen uitproberen.

5. Een rondvlucht over onder andere Sossusvlei en Skeletoncoast. Sossuvlei is het hoogste duinengebied van Namibië en moet prachtig zijn! De skeletoncoast zegt het eigenlijk al een beetje, dit is de plek aan de kust waar heel veel schepen zijn aangestrand. Voor deze kust is er een hele dichte mist en is het water wild, veel schepen zijn daardoor de weg kwijt geraakt en zijn nooit meer op koers terecht gekomen. Van bovenaf moeten deze dingen er heel bijzonder uitzien.

6. Naar Cape Town. Ja als je dan toch ‘in de buurt’ van Kaapstad zit, moet je er wel gebruik van maken. Ik ga dus ook 4 dagen naar Kaapstad en ik vertrek vandaag, GE-WEL-DIG! Iedereen uit Namibië zegt dat je daar zeker heen moet gaan. Het is daar heel modern, een geweldige ‘vibe’, ontzettend prachtig landschap en heerlijk weer. Dus ik stap vandaag in de auto en dan rijden we naar Cape Town. Op donderdag pak ik het vliegtuig terug omdat mama en Remco me komen opzoeken!

7. Quadrijden door de duinen. Toen ik naar Mallorca ging met Yoriko heb ik Jeep gereden in Mallorca. Dat was echt super vet om te doen! De omgeving was geweldig, het rijden was hobbelig en spannend en daardoor werd het een ervaring die ik nooit meer zal vergeten. Dus als ik hier iets soortgelijks kan doen, JA GRAAG!

Verder heb ik eigenlijk geen wensen meer. Misschien gaan we nog een paar dagen kamperen in Brandburg. Brandburg is een plek waar de olifanten gewoon loslopen. Dus je moet opletten wanneer je staat te douchen in de buitenlucht dat er niet opeens een olifant je water wilt stelen en van die gekke dingen. Het zou wel een geweldige ervaring zijn om de olifanten van zo dicht bij te zien, maar ik weet niet of ik dan ’s nachts mijn ogen dicht doe haha.

Dit was mijn wensenlijstje, als je nog tips hebt om aan mijn lijstje toe te voegen, hoor ik ze graag!

Liefs Danee

  • 21 Maart 2016 - 12:09

    Anneke Schiepers:

    Wat een wensen!! Dat skydiven zou ik maar achterwege laten. We willen je "gans "terug. Ha ha. Liefs oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danee

Danser - Dansdocent - Dansmaker van 21 jaar. Oorspronkelijk uit het bourgondische Maastricht, gewoond in het gezelloge Tilburg en leeft nu in het avontuurlijke Swakopmund.

Actief sinds 15 Feb. 2016
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 4607

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 06 Mei 2016

Afstuderen in Namibië

Landen bezocht: