''1, 2, 3 en 4.'' - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Danee Klever - WaarBenJij.nu ''1, 2, 3 en 4.'' - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Danee Klever - WaarBenJij.nu

''1, 2, 3 en 4.''

Blijf op de hoogte en volg Danee

21 Februari 2016 | Namibië, Swakopmund

Ik wil even een paar vreemde zaken op een rijtje zetten.

Allereerst iets over mijn WERELDstekker. Mijn WERELDstekker past hier niet in het stopcontact. Waarom wordt het dan potjandrie een WERELDstekker genoemd? Noem het dan een wereld-ZONDER-Afrika-stekker. Of een wereld-ZONDER-Namibië-stekker, want eerlijk gezegd weet ik niet of ze het zelfde stopcontact hebben in andere Afrikaanse landen. Ik ben ooit wel eens in Egypte geweest, maar allereerst zie ik dat niet echt als Afrika (Egyptenaren, don’t shoot me) en ten tweede weet ik ook helemaal niet hoe de stekkers er in Egypte eruit zagen.

Nu vreemde zaak nummer 2. WAAROM HEBBEN ZE GEEN KAAS IN NAMIBIË????? Wie kan me dat vertellen? Als ik me niet vergis wordt kaas van melk gemaakt en ze verkopen hier gewoon melk in de supermarkt. Ik ben geen kaaseter, dus mij boeit het niet zo heel veel. Maar ik vind het toch een vreemde zaak.

Oke stel je het volgende voor: Je loopt in de supermarkt, je pakt aardappelen, je pakt een fles water, je kijkt welk brood je wilt hebben en vervolgens ga je op een kruk zitten waar de verse sushi langs je komt via een lopende band. Je kan gewoon zitten en pakken wat je wilt en genieten van je momentje. Je betaalt en gaat weer verder. Door naar het vlees, vervolgens naar de yoghurt en als laatste naar de kassa. Voor de gene die het gemist hebben; SUSHI! ZOMAAR! OP EEN LOPENDE BAND! IN EEN SUPERMARKT! HOE DAN? Ik dacht dat zoiets alleen in japan bestond, maar blijkbaar ook hier in Swakopmund. Een erg vreemde, maar lekkere zaak dit.

Nummer 4. Na 5 uur zie je niemand meer op straat. NIEMAND. Oke, een paar mensen. Maar wat doen die overige mensen dan allemaal na school of werk? De hele dag binnen zitten? Buiten is het ontzettend lekker weer (lees 23 graden) en dus begrijp ik niet waarom ik geen hond, kip, sprinkhaan of tijger zie lopen.

Bij deze de eerste 4 vreemde gewoontes die ik met jullie wilde delen. Ik heb er nog meer, maar die bespaar ik voor later.

Voor nu een drukkie (een kus in het Afrikaans) uit Swakopmund en tot mijn volgende reisverslag!

  • 23 Februari 2016 - 10:56

    Anneke Schiepers:

    Het gaat je goed daar horen we. Weer een een leuk reisverslag.die sushi is je natuurlijk wel bevallen!!!wij genieten van je verslagen.heel veel xxx van oma en opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danee

Danser - Dansdocent - Dansmaker van 21 jaar. Oorspronkelijk uit het bourgondische Maastricht, gewoond in het gezelloge Tilburg en leeft nu in het avontuurlijke Swakopmund.

Actief sinds 15 Feb. 2016
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 4600

Voorgaande reizen:

08 Februari 2016 - 06 Mei 2016

Afstuderen in Namibië

Landen bezocht: